هزینه درمان بواسیر با لیزر
نوشته شده توسط : مونا احمدی

از ليزر براي درمان بواسير به دو صورت ميتوان استفاده كرد:
۱-اشعه درماني بواسير
۲-جراحي بواسير با ليزر

ليزر درماني بواسير(اشعه درماني)

 
ليزر درماني بواسير يا هموروئيد براي بواسيرهاي درجه۱و۲بسيار مناسب ميباشد و نتيجه رضايت بخشي به همراه دارد.

 

بواسير درجه يك: در اين درجه بالشتكهاي بواسير از مقعد بيرون نمي گردند و فقط نشانه هاي آن دفع خون از مقعد و يا دفع خون با دفع مدفوع و مشاهده خون در مدفوع است در اين مرحله هموروئيد هاي كوچكي در سطح دروني دهانه مقعد به وجود مي آيند كه خيلي از اشخاص به اين مرحله چندان توجهي نمي كنند تا هنگامي كه به علت كشيده شدن مدفوع به روي آنها منجر به خونريزي مي گردد.
بواسير درجه دو: در اين درجه بالشتكهاي همورئيدي يا بواسيري از مقعد بيرون مي گردند اما به خودي خود مي توانند دوباره به جاي اولشان برگردند و نشانه آن خونريزي با درد است. در اين درجه ناحيه كوچكي از هموروئيد در هنگام دفع مدفوع از مقعد بيرون مي گردد كه به علت سفت بودن بافت پيوندي كانال مقعد همورئيد مجددا به درون باز مي گردد.

استفاده از ليزر به صورت سرپايي با بي حسي موضعي بدون درد وخون ريزي وبدون نياز به بستري در كمتر از يك ساعت در مطب قابل انجام است.

 

درمان بواسير بدون عمل جراحي با ليزر

وقتي فرد به يك بيماري رنج‌آور هموروئيدي مبتلا مي‌شود، انتخاب درمان براي او مشكل خواهد شد. زيرا هميشه پزشك چند روش درماني را همراه با معايب و مزاياي آن بر ساير روش‌ها توضيح داده و توصيه مي‌كند. در نهايت بيمار است كه بين گزينه‌هاي ترجيحي پزشك حود انتخاب مي‌كند. وقتي پاي درمان‌هاي سنگين‌تري چون جراحي به ميان مي‌آيد معمولاً فرد در انتخاب خود حساس‌تر مي‌شود. از ميان جراحي‌هاي هموروئيدي انواع ليزري آن از محبوبيت بيشتري در ميان مردم برخوردار است. زيرا انسان‌ها تا جايي كه بتوانند از تيغ برنده جراحي مي‌گريزند. ليزر براي درمان تمامي انواع بواسير مؤثر است.

استفاده از ليزر نسبت به جراحي باز و ساير روشهاي ديگر بسيار راحت تر و كم عارضه تر ميباشد و بعد از عمل فرد بيمار به راحتي ميتواند به زندگي روزمره خود باز گرددبدون اينكه نياز به بستري شدن واستراحت مطلق داشته باشد.

استفاده از ليزر كار برش وبرداشتن بالشتكهاي بواسير را به راحتي وبا كمترين صدمه به بافتهاي اطراف انجام داده ودرحين استفاده از ليزر خون ريزي وجود ندارد زيرا خود ليزر باعث ترميم شريانهاي خوني ميشود ودر ضمن استفاده از ليزر احتمال ساير بيماريهاي واگير دار وعفوني از جمله هپاتيت وايدز را از بين ميبرد.

درمان ليزري بواسير از چند مزيت بارز برخوردار است كه عبارت‌ است از:

  1. اين فرآيند براي بيمار بيش از حد دردناك و آزاردهنده نيست؛
  2. اغلب به بستري نياز ندارد و فرد مي‌تواند در همان روز انجام ليزر از بيمارستان مرخص شود؛
  3. به دليل نداشتن دود و بخار ناشي از دستگاه بي‌خطر و ايمن است؛
  4. با امكان انسداد عروق خوني با كمترين ميزان خونريزي حين عمل همراه است؛
  5. كمترين آسيب را به بافت‌هاي اطراف توده‌ي هموروئيد مي‌رساند و كم‌عارضه است؛
  6. زخم حاصل از ليزر سريع‌تر بهبود مي‌يابد و نشانه‌ي كمتري از عمل بر جا مي‌گذارد؛
  7. داراي درصد مؤفقيت بيشتر و عود كمتري است كه البته اين مورد به مهارت پزشك نيز بستگي دارد.

جراحي هموروئيد با ليزر نيز به عنوان يك نوع هموروئيدكتومي ليزري شناخته شده است كه كل فرآيند درمان در آن با اشعه ليزر انجام مي‌شود.

ساير روشهاي درمان هموروئيد:

درمان بواسير يا هموروئيد با هموروئيدكتومي

هموروئيدكتومي يك عمل جراحي وسيع است كه براي برداشتن هموروئيدهاي داخلي درجه سه و چهار، خارجي وسيع يا انواع تركيبي آن استفاده مي‌شود. اثربخش‌ترين درمان هموروئيد، هموروئيدكتومي است به شرطي كه فرد عوارض ناگوار احتمالي آن را بپذيرد.
اين جراحي به دو شيوه‌ متفاوت با نام‌هاي باز و بسته انجام مي‌شود. بايد توجه داشت كه هر دو روش هموروئيدكتومي بسته (فرگوسن) و هموروئيدكتومي باز (ميليگان مورگان) به يك اندازه مي‌توانند مؤثر و بي‌خطر باشند اما روش بسته نسبت به روش باز در بلند مدت براي بيمار رضايت‌بخش‌تر خواهد بود. با اين وجود، هر دو روش ممكن است به درد شديد بعد از عمل منجر شوند.
در هموروئيدكتومي بسته پس از برش و خارج كردن بافت هموروئيدي ملتهب ناحيه‌ي بريده شده را بخيه مي‌كنند تا از خونريزي و عفونت احتمالي آن جلوگيري كنند. اغلب در هموروئيدهاي داخلي از شيوه‌ي هموروئيدكتومي بسته استفاده مي‌شود. اين شيوه در ۹۵ درصد موارد مؤفقيت‌آميز خواهد بود.
در هموروئيدكتومي باز نيز با شيوه‌اي ديگر ناحيه‌ي آسيب ديده را برش داده و خارج مي‌كنند، با اين تفاوت كه ديگر محل برش را كامل بخيه نمي‌زنند و اجازه مي‌دهند باز بماند تا خود جوش خورده و بسته شود. البته گاهي اوقات دكتر متخصص بواسير تشخيص مي‌دهد كه باز ماندن محل برش احتمال عفونت را بالا مي‌برد و با احتمال كمتري خود‌به‌خود مسدود مي‌شود پس ترجيح مي‌دهد محل را بخيه كند و با يك روش تركيبي باز و بسته جراحي خود را به پايان برساند.
به منظور به حداقل رساندن يا جلوگيري از درد پس از هموروئيدكتومي، روش‌هاي تركيبي ديگري نيز ابداع شده است كه با بستن عروق ميزان درد را كاهش مي‌دهد و نياز به مراقبت بعد از عمل كمتري دارد. هموروئيدكتومي به دليل عوارضي كه دارد بيشتر در مواقع بحراني و زماني كه درمان فرد با روش‌هاي كم‌تهاجمي‌تر با شكست رو به رو شده است، پيشنهاد مي‌شود.

جراحي هموروئيد يا بواسير

ترس از جراحي به خصوص در ناحيه مقعد مانع پيگيري درمان بيماري هموروئيد در بسياري از افراد مبتلا است. در گذشته جراحي تنها درمان قطعي هموروئيد‌هاي وخيم بوده است ولي امروزه با پيشرفت علم روش‌هاي نوين و كم‌دردسرتري كشف شده است كه بدون نياز به بستري در بيمارستان و بي‌هوشي مي‌تواند با عارضه و تهاجم كمتري به بهبود سريع‌تر فرد كمك كند. انواع ليزردرماني‌ها، كرايو (فريز كردن عروق ملتهب)، اسكلروتراپي (تزريق محلولي) جايگزين خوبي براي روش‌هاي قديمي جراحي باز شده است.
اما با اين حال ممكن است بسته به شدت بيماري دكتر متخصص بواسير جراحي را نيز تجويز كند. اولين مرحله از درمان هموروئيد، درمان علامتي آن به صورت كنترل خونريزي به منظور جلوگيري از كم‌خوني فرد است. سپس علت‌يابي هموروئيد و مشاوره در زمينه تغيير در سبك زندگي و عادات غذايي فرد مي‌تواند در پيشگيري از پيشرفت بيماري مؤثر باشد. در صورتي‌كه علت ايجاد اين مشكل يك بيماري زمينه‌اي باشد بايد درمان آن بيماري نيز جزئي از اقدامات درماني قرار گيرد. در مرحله بعدي بايد خود بيماري بسته به شدت آن درمان شود سپس عوارض ايجاد شده مانند بدشكلي ناحيه‌ي مقعد برطرف گردد.

منبع : هزينه درمان بواسير با ليزر




:: برچسب‌ها: هزینه درمان بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: